Uw regionale isolatieadviseur!

Bekijk hier de meest gestelde vragen!

Ik heb een adviesgesprek via de site aangevraagd. Wat gebeurt er nu?

Een binnendienstmedewerker neemt binnen enkele dagen telefonisch contact met u op. We geven alvast een simpel telefonisch advies, om de mogelijkheden te inventariseren. Is isolatie in uw woning mogelijk, dan kunt u besluiten een adviesgesprek bij u thuis in te plannen. Dit gebeurt direct in het telefoongesprek. Op de afgesproken datum komt de adviseur bij u langs.

Hoe ziet het adviesgesprek eruit?

Voor een adviesgesprek is het noodzakelijk dat de adviseur bij u thuis langs komt. Op deze manier kan hij een aantal bouwkundige aspecten van de woning bekijken. De adviseur zal eerst aan de keukentafel kennis met u maken en uw wensen en behoeftes achterhalen. Daarna zal hij de woning onderzoeken. Na de inspectie van de woning zullen wij u adviseren welk product en welk systeem het beste is.

Bij spouwmuurisolatie: de adviseur boort een gaatje in de buitenmuur en bekijkt met een endoscoop of de spouwmuur geschikt is voor isolatie. Tevens worden andere elementen van de spouw en gevel bekeken.

Bij vloerisolatie: de adviseur kijkt onder de vloer om te bekijken of er ruimte is en of de vloer goed toegankelijk is. Tevens worden andere elementen van de vloer bekeken.

Bij dakisolatie: de adviseur gaat samen met u het dak bekijken en beoordelen hoe de dakconstructie eruit ziet.

Hoe kan ik opdracht geven?

U kunt opdracht geven door de offerte te ondertekenen die de adviseur bij u heeft achtergelaten en die u tevens per mail van ons ontvangen heeft. Het ondertekenen kan digitaal en per post. Zodra u opdracht heeft gegeven, ontvangt u van ons een opdrachtbevestiging. Wij zullen ervoor zorgen dat de woning binnen de levertijd wordt geïsoleerd.

Wat gebeurt er als ik opdracht heb gegeven?

Als u opdracht heeft gegeven, dan komt uw adres in ons systeem. De planningssoftware van ons systeem gaat de meest efficiënte route bepalen voor onze isolatieprofessionals. Wij zorgen er zo voor dat er zo weinig mogelijk kilometers gereden worden en dat de CO2-uitstoot zo minimaal mogelijk is. Binnen de afgesproken levertijd bellen wij u voor een afspraak om de woning te gaan isoleren. Dit gebeurt circa 1 à 2 weken voordat wij bij u langs komen en u krijgt hiervan een bevestiging. Als wij u niet te pakken krijgen, dan kan het zijn dat wij u per e-mail laten weten wanneer we de woning komen isoleren. Natuurlijk komen onze isolatieprofessionals alleen langs als u de datum bevestigd hebt.

Kan ik korting krijgen als ik samen met buren ga isoleren?

Dit kan zeker! Hoe meer woningen in uw wijk door ons geïsoleerd kunnen worden, hoe efficiënter wij kunnen werken en hoe groter uw voordeel.Lees hier meer over de burenkorting.

Moet ik me voorbereiden voordat de uitvoerders langs komen?

Welke voorbereiding u moet treffen, is afhankelijk van de isolatiemaatregel en het –materiaal. In de mail waarin wij u een datumvoorstel doen, staat de voorbereiding precies beschreven. Sowieso vragen wij u altijd om de oprit vrij te houden en eventueel enkele parkeervakken voor uw woning. Zo hebben onze isolatieprofessionals alle ruimte en kunnen ze snel beginnen met de uitvoering van uw opdracht!

Tevens is de voorbereiding afhankelijk van wat de adviseur met u besproken heeft tijdens het adviesgesprek en wat hij daarop aansluitend heeft vermeld op de offerte. Voorbeelden zijn een gat graven (vloerisolatie), verwijderen van open haard hout bij de gevel (spouwmuurisolatie) en het leeghalen van de zolder (dakisolatie).

Is er sprake van overlast bij de uitvoering?

Nee, u zult nauwelijks hinder ondervinden van de uitvoering. De uitvoerders hebben alle benodigde apparatuur bij zich en ruimen naderhand de ruimte in en rondom uw woning netjes op

Hoe lang duurt de uitvoering?

De uitvoering van één isolatiemaatregel is in de meeste gevallen al binnen een dagdeel uitgevoerd.

Kan ik jullie bellen voor het inplannen van een datum voor de uitvoering?

Wij kunnen u helaas telefonisch niet vertellen wanneer u ingepland wordt, als u nog niet door ons zelf gebeld bent. Ons systeem plant namelijk de ideale route met zo weinig mogelijk kilometers, op basis van postcodes van opdrachten. De planningssoftware komt met een datum. Zodra deze datum bekend is, informeren wij u hierover. U kunt om deze reden ook niet doorverbonden worden naar de planning.

Hoe exact kunnen jullie aangeven hoe laat jullie komen voor de uitvoering?

Wij geven u uiteraard een datum en daarnaast een tijdsvak. Wij plannen in drie tijdsvakken in: ochtend (07.30u – 12.00u), na-ochtend/voormiddag (10.00u – 15.00u) of middag (12.00u-18.00u).

De door jullie voorgestelde datum komt mij niet uit. Wat moet ik doen?

In dit geval komt u helaas weer onderaan de wachtlijst. Dit betekent dat de maximale levertijd opnieuw in kan gaan. In drukke periodes kan het lang duren voordat er weer een mogelijkheid is dat wij bij u kunnen isoleren.

Wat gebeurt er als ik er vlak van tevoren achter kom dat ik niet thuis ben op de datum van de uitvoering?

Wij willen u dan vragen zo spoedig mogelijk te bellen naar onze planning op 088 – 22 111 09. Het kan zijn dat wij de voorrijkosten naar u door moeten berekenen, omdat we niet zo snel een andere klus voor de ploeg kunnen vinden.

Krijg ik garantie op de isolatiewerkzaamheden?

Ja, wij geven standaard 10 jaar garantie op de isolatieproducten. Deze garantie is overdraagbaar naar een eventuele nieuwe eigenaar van uw woning.

Ik heb twijfels over de kwaliteit van jullie product. Wat moet ik doen?

RegioIsolatie geeft op standaard projecten 10 jaar garantie. Mocht u aan ons product twijfelen, dan komen we bij u langs en onderzoeken we wat er aan de hand is. De isolatieprofessionals van RegioIsolatie zijn goed opgeleid en worden jaarlijks getraind, om zo de woning zonder risico perfect te isoleren. Onze machines worden zelfs bij de kleinste haperingen uit productie gehaald. U kunt er dus vanuit gaan dat de isolatie goed is geïnstalleerd. Tevens worden wij gecontroleerd door onafhankelijke certificeringsinstelling Insula. U kunt hier meer lezen over Insula.

Krijg ik een woningdossier?

Tijdens het adviesgesprek krijgt u van de adviseur een omslagmap waarin u alle belangrijke documentatie rondom de isolatie kunt bewaren. Documentatie die u van ons ontvangt en die van belang is voor het dossier, zijn productbladen, een offerte, een factuur, een garantiebewijs en een isolatiecertificaat.

Ik heb een klacht over de uitvoering. Waar kan ik deze indienen?

Als u een klacht heeft, kunt u deze telefonisch, per mail of per post kenbaar maken. We bespreken met u wat er gebeurd is en gaan samen met u een oplossing vinden. Het kan zijn dat onze isolatieprofessionals nog een keer bij u langs moeten komen om zo ter plaatse een oplossing te bedenken. Wij streven naar klachtenvrij werken. Mocht er toch een klacht zijn, dan horen we dit graag van u en proberen we zo snel mogelijk een passende oplossing te geven.

Contact
T: 088 – 22 111 22
E: klantenservice@regioisolatie.nl
P: Postbus 115, 9640 AC Veendam

Ik wil eigenlijk nog verder verduurzamen. Kan ik hiervoor jullie hulp inschakelen?

Ja, dit kan zeker! Tijdens het adviesgesprek met de adviseur bij u thuis, heeft u een omslagmap gekregen. Hierin kunt u alle documenten bewaren die handig zijn om te tonen bij bijvoorbeeld de verkoop van de woning. In deze map staat ook een plan om de woning verder te verduurzamen. Samen met u kunnen we dit plan verder uitwerken en ervoor zorgen dat andere maatregelen worden uitgevoerd.

BEL VOOR ADVIES & SERVICE   088 - 22 111 22